Η δράση "Ψηφιακή Αλληλεγγύη" σε εξέλιξη

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 18/03/2015
Η δράση "Ψηφιακή Αλληλεγγύη" σε εξέλιξη

Η δράση "Ψηφιακή Αλληλεγγύη" σε εξέλιξη

Αυξημένο παρουσιάζεται το ενδιαφέρον των πολιτών για την συμμετοχή στην δράση "Ψηφιακή Αλληλεγγύη" η οποία αφορά στους δημότες των 8 Περιφερειών αμιγούς σύγκλισης που καλύπτει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ψηφιακή Σύγκλιση", στο πλαίσιο του οποίου υλοποιείται η συγκεκριμένη δράση, με την συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι παραγγελίες των δικαιούχων του κοινωνικού μερίσματος, που ξεκίνησαν από τις 04 Φεβρουαρίου, ξεπέρασαν τις εκατό χιλιάδες (100.239) για την απόκτηση laptop / Notebook (60.775) / tablet (39.464) και τις δεκαπέντε χιλιάδες (15.520) για την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης, ενώ παράλληλα βαίνουν προς εξαργύρωση 213.000 χιλιάδες κουπονιών.

"Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία προκύπτει ότι πάνω από το 60% του εξοπλισμού που επιλέγουν οι δικαιούχοι αφορά σε εξοπλισμό laptop (και όχι σε tablet), γεγονός που φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι η δράση επιτυγχάνει να δώσει την ευκαιρία σε πολίτες που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να έλθουν σε επαφή με τους Η/Υ και να τους αξιοποιήσουν ευρύτερα και όχι μόνο ως μέσω πλοήγησης στο διαδίκτυο.

Η δράση συμβάλλει την εξοικείωση των πολιτών με τις νέες τεχνολογίες για την κάλυψη του ψηφιακού χάσματος και την μείωση του ψηφιακού αναλφαβητισμού που πλήττει άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης υπόκεινται σε ψηφιακό και κοινωνικό αποκλεισμό.

Επιπλέον, η συμβολή στην αύξησης της ευρυζωνικής διείσδυσης είναι προφανής, δεδομένου ότι το 90% των ευρυζωνικών συνδέσεων είναι νέες συνδέσεις (93.852).

Η προστιθέμενη αξία της δράσης συνίσταται στην απόκτηση πρόσβασης για τη χρήση δημόσιων και ιδιωτικών ηλεκτρονικών συστημάτων, όπως π.χ. συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (taxis net), πλατφόρμες για online shopping, τραπεζικές συναλλαγές (e-banking), κλπ., τα οποία βελτιώνουν την ποιότητα της ζωής των δικαιούχων πολιτών.

 

Η παροχή 4 ωρών συμβουλευτικής υποστήριξης κατ’ οίκον που προσφέρεται μέσω της δράσης καλύπτει σε κάθε δικαιούχο τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες κατηγορίες:

  • Βασικές δεξιότητες αναφορικά με τη χρήση laptop ή Notebook ή tablet
  • Χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)
  • Χρήση εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης καθώς και ηλεκτρονικών πληρωμών
  • Χρήση εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικών συναλλαγών
  • Χρήση εφαρμογών πολυμέσων
  • Εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου – ασφάλεια

Επιπλέον, η αύξηση των χρηστών του διαδικτύου που προκύπτει από την υλοποίηση της δράσης συμβάλλει

  • στην ταυτόχρονη αύξηση των συνδρομητών ευρυζωνικής σύνδεσης, δεδομένου ότι σύμφωνα με το "Ψηφιακό Θεματολόγιο για την Ευρώπη" μόνο 63% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν συνδρομή σε σταθερές ευρυζωνικές υπηρεσίες και 39% των πολιτών είναι συνδρομητές σε κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες.
  • Στη βελτίωση των επιδόσεων των πολιτών σε ψηφιακές δεξιότητες, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μόνο το 45% των Ελλήνων διαθέτουν ένα βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων.

Υπολογίζεται μάλιστα ότι με την παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης, κατά το τέλος της δράσης, 40.000 δικαιούχοι κοινωνικού μερίσματος θα αυξήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας.

Μεταξύ άλλων, η δράση συντελεί στην ανάπτυξη εταιρικής σχέσης μεταξύ των δημοσίων και ιδιωτικών φορέων καθώς και σε μια δημιουργική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

Στο πλαίσιο αυτό, παρατίθενται τα νέα στοιχεία με την συμμετοχή των παρόχων, προμηθευτών και συμβούλων υποστήριξης που έχουν ενταχθεί πλήρως στη δράση:

Πρόκειται για 497 Παρόχους/Προμηθευτές και 667 Συμβούλους Υποστήριξης, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται:

  •      7 Τηλεπικοινωνιακοί Πάροχοι
  • 331 Franchises Τηλεπικοινωνιακών Παρόχων
  • 159 Εμπορικές επιχειρήσεις πωλήσεων υπολογιστικού εξοπλισμού
  • 565 Σύμβουλοι-Φυσικά Πρόσωπα (Ελεύθεροι Επαγγελματίες)
  • 102 Σύμβουλοι-Στελέχοι Παρόχου/Προμηθευτή